98299909 / krg@nobelpeacecenter.org
Det ble lagt svært stor vekt på det visuelle og historiefortellingsaspektet rundt arrangementet. Dette arbeidet gjorde Nobels Fredssenter sammen med designfirmaet Designit. Det ble utviklet en egen visuell profil som ble tatt i bruk før, under og etter arrangementet. Kommunikasjonen med gjestene på arrangementet ble viet stor oppmerksomhet og den fysiske utformingen av festivalområdet var godt ivaretatt med europaller som et sentralt element i festivalmøbleringen – et nikk til hvor viktig rolle de spiller i internasjonal mattransport. Dette var svært viktig for totalopplevelsen for besøkende/deltagere. Samarbeidet med store partnere som Yara, BAMA, Atea, Norad og NMBU – partnere som har et ekte engasjement for tematikken - økte rekkevidden på de vi nådde ut til. I tillegg bidro de med å realisere arrangementet økonomisk, og ikke minst bidro de med relevant og troverdig innhold (sitat fra Yara og andre). Samarbeid med små partnere med levende engasjement for bærekraftig mat, ga disse en stor arena for å vise seg frem uten kostnad. Alle på Nobels Fredssenter er utrolig stolte over at vi gjennom vårt arbeid har bidratt til å sette WFPs viktige arbeid på agendaen.